First night out

Wow okej så det blev en del drickande igår när man tänker efter och vi barhoppande hela kvällen runt Temple Bar (vi testade även Temple Bar just för att man behöver göra det) och vi slutade upp på baren vi var på först.
Så ja herregud vart gick vi egentligen, först tog jag och Eve en Guiness nära busstationen när vi väntade på Ric.
Guiness var rääääligt, mörk öl är nog ingenting för mig den är ju verkligen supermörk också, svart öl känns fel.

Sen hamnade vi på den första baren som var JÄTTEMYSIG, rockbar med posters över hela väggarna och målat i rött och svart med ett live rockband och hyfsat pris på öl, inte jättebilligt men långt under svenska standarden.
Efter det kan jag inte helt komma ihåg, det var nog The Garage med en pitcher öl/Bulmers för 12 euro = Billigt så där hängde vi ett tag med, det var också mysigt men satans litet.
Sen var det nog Temple Bar som gällde, dyr öl och FRUKTANSVÄRT mycket människor, helt sinnessjukt men det är den kändaste baren i Dublin så den behövde testas.
Sen hamnade vi nog på ett random ställe med 80-tals musik som hade kunnat vara rätt groovy men folket var nog runt 30 så det var sisådär men vi tog varsin billig Long Ireland Ice Tea och dansade lite till 80tals musik och enligt Ric gjorde brudar svartsjuka vilket vi inte ens märkte men halla är vi snygga så är vi snygga.

Then back to the rockbar.
Där jag dessutom blev bästis med båda dörrvakterna haha, fick tom. en nackmassage! Win säger jag i slutet av kvälle var de beredda med en tändare så jag hann knappt dra fram ciggen innan de tände den haha och lät mig stå under taket även fast man inte får det för att det regnade + så var jag söt hihi. Det är rätt roligt att vara utomlands igen för att folk är betydligt flörtigare här så man får en liten self-asteem bost när man vart ute!

Sen tog vi en taxi hem och det är bra att veta att det går på ungefär 10 Euro. 
Eve vaknade nyligen så nu ska vi väl räkna på hur mycket pengar vi spenderade sen gå och handla mat. Blev inget P.P.S nummer idag med tanke på vi la oss vid 04.00 på morgonen och ja...

Det var helt perfekt att vakna i morse med, dra ut i köket och se att vår flatmate hade bakat något pizzaaktigt som han skrev på en lapp att vi fick äta av - WIN!
Nu har vi även varit duktiga och begav oss til Tesco för att införskaffa lite mat och Ben and Jerries såklart och en stor BJ kostade 20 kr! 20 kr!!! Som om Irland inte var tillräckligt bra redan! Så nu tjockar vi oss framför TV:n och jag ska finslipa mitt CV och börja med ett personligt brev till swedish tech support.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: