Beloved Belfast

Dear Belfast,
Jag och Evelina har varit i Belfast sen i torsdags nu och det har varit lite upp och ner.
När vi kom fram så var det rätt klart att det här är ett hus med 5 bachelors som är rätt hardcore gamers (WoW, HoN, Starcraft, EvE och hela det köret)
Ric fixade mat till oss och skämde bort oss lite första dagen och andra dagen plockade han upp mat på vägen as well.
Annars är Belfast en mysig liten stad, i torsdags var jag och Eve completely knackered och stannade inne och hade en mysig skräckfilmskväll med tre filmer på raken.
Fredag vart det dags för utekväll på Limelight och det var också trevligt så far det var mer lördagen som blev himla jobbig för det var hemmafest hos Ric och det var mest jobbiga människor jag inte har något gemensamt med blaha och saker gick åt skogen, så ja heja Dublin säger jag.

Jag har äntligen fått träffa Jordan iaf, som är supergullig så det är synd att vi inte har sett till henne mer för hon kom inte på födelsedagsfesten på lördagen.
Först trodde jag att det var 1 månad sedan vi flyttade hit men det var 1 månad sedan jag slutade jobba. Vi har nästan varit här i tre veckor så det känns inte så jobbigt med att vi inte har börjat jobba. En månadsgränsen blir nog jobbig.
Fast jag ska nog ge upp på att Xbox hör av sig hah,
jag ska få intervju på Olympia vilket är det jobb jag allra helst vill ha men om det inte händer så är det bara att börja dela ut CV i matbutiker etc.
Idag har det bara varit, ja
vi har inte gjort så mycket begav oss iväg för kaffe och kebab, den irländska kebaben är skit.

Annars har vi mest suttit på rummet, som har ett takfönster som man kan sitta på och kolla ut över taken i Belfast vilket jag är lite avundsjuk på, takfönstret alltså.


Så ja, huset ser ut som ett krigsfält idag med alkohol på golvet, flaskor överallt och födelsedagstårtan är numera ...utsmetad på köksgolvet och någon spydde överallt i Robs rum, skills på personen som gjorde det för att han/hon hade lyckats lackera väggen. Men ja jag och Eve höll oss mer till oss själva antar jag och tog hand om födelsedagsbarnet som hade fått i sig lite för mycket att dricka.
Imorgon åker vi hem,
det ska bli rätt skönt så man kan nyktra till lite, har blivit en del drickande och filmkvällen pågick tex. till 7 på morgonen och det har sovits en del på dagarna så det ska bli rätt skönt att kanske ordna dygnsrytmen säger jag som sitter och skriver klockan två på natten.
Men jag vet att Olympia öppnar den 22 så intervjun som bartender borde nog dyka upp snart.
Nu lyssnar vi båda på Laakso och är lite lagom deppiga, kanske sätter på en film för det visade sig att Jurassic Fight Club var en rätt dålig serie. Överreklamerade hela fight club biten kan man säga.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: