Dear fantastic Dublin

Det har hänt en del senaste veckan som att vi äntligen har fått jobb,
inte varsomhelst heller utan på ett av de hetaste nattställena i Dublin.
theacademydublin.com

Stället har 3 eller 4 våningar och är en klubb som bara har liveband. Ibland DJs ibland freaking stora band, i höst känner jag bara till Volbeat, Dimmu borgir, Patrick Wolf, Skrillex, Pidgeon Detectives osv.
Helt galet alltså, allt tack vare big sis'
Vad vi ska göra vet vi inte riktigt än.
I lördags åkte vi dit 22.30 och trodde att vi hade en väldigt lustigt placerad intervju men blev rakt inkastade i jobb till vår stora förvåning och på lördagen vart det garderoben.
När jag pratade med min chef så sa hon att på lördag ska man minsann få lära sig baren, så förhoppningsvis får jag bartenda mer än garderob eftersom det helt enkelt är roligare!
Vi var och hämtade papper igår men kan inte börja jobba förrän vi har ett bankkonto i Irland vilket vi skaffade samma dag och ska in igen på torsdag sen får vi se vad vi har för schema, vad vi kommer att jobba och hur mycket vi kommer att jobba.
Jag är superglad över jobbet men hoppas verkligen att vi inte kommer jobba varenda fredag och lördagkväll med tanke på att det blir svårt att hälsa på våra vänner i Belfast.
Men vi får se, det blir förmodligen en hel del helger till att börja med.
Svårt att svara på frågor eftersom vi vet så lite själva, det kommer nog vara lite mer kristallklart efter imorgon!
ALLTSÅ HERREGUD vi fick typ det coolaste jobbet vi hade kunnat få med gymnasieutildning i Dublin! Och att ha det på sitt CV sen kommer ju vara helt fantastiskt.
Tänker läsa lite om basics in bartending nu så jag är lite förberedd - vill verkligen verkligen bartenda. VERKLIGEN.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: