Dublin nr.1

Första dagen ute i Dublin och det finns så mycket att berätta om.

Vart ska man börja...
Ja vi blev välsignade av kristna, amerikanska, hipster-konstnärer på ett litet hipster-café nära Temple Bar. När jag gick på toa frågade en ytterst söt kille (som heter Bond i efternamn, värt att gifta sig för tror jag) Evelina om hon hette Julia eler Rebecca och hon svarade nej och frågade sedan varför undrar du och då kom jag tillbaka och de berättade att de vill välsigna oss och jag skrattade och skrattade och till slut förstod jag att de var nog seriösa.
Otippat från rödhårig tatuerad brud måste jag säga.
Men de var faktiskt urgulliga, efter vi dragit slutsatsen att de faktiskt var seriösa så lät vi dom göra sitt jobb vilket var att börja be och prata med gud för att se vilket budskapd han ville föra till oss.
Till mig undrade den ena killen om jag sjöng mycket som barn och hade föreställningar osv. och att jag skulle ta vara på min vackra röst (haaaah) och att Gud alltid lyssnar på vad jag sjunger och att han alltid är där för mig, vilket är kul för inatt sjöng jag "I'm a stupid cat" för Evelina :) så nu ska hon ALLTID få höra den. Sen var det även att jag var en ros som både vissnar och blomstrar och att när jag ser mig i spegeln ska jag inte se en vissnande ros utan en som blomstrar osv.


Se fick jag två teckningar, som sagt de var ursöta, superkärleksfulla men kristna. Fast det är ju så religion ska vara om det nu ska vara religion jag och Evelina går fortfarande runt med ett leende på läpparna.
Annars finns här hundratals unga mödrar eller gravida tonåringar. De snygga killarna är såklart hipsters och jag överväger ifall det är värt att bli hipster för dom eller bara påstå att jag är "from a country you probably never heard of".
Vi hittade också världens sötaste comic-book store med himla fina grejer så det är att söka jobb så vi får lön hehehe.
OCH motivationen för att söka jobb har vi lagt på att när vi fått jobb så ska vi åka "GHOST BUS TOUR" - ja det är lika awesome som det låter. Jag ser framemot det så mycket men kostar 24 EURO så det är jobb som gäller först!
Våra flatmates är jättetrevliga, det är tre brasilanska killar, en journalist och en advertiser och den tredje killen är superblyg och pratar inte så mycket engelska så vi har knappt pratat om honom. Självklart har huset lite brister men jämfört med Kina känner jag verkligen - whatever inför det.


Typ att det är lite kyligt i rummet, sängarna är lite knöliga men annars är det bara att heatern till duschen sitter vägg i vägg med oss och låter som en jordbävning och 5 pers på en dusch så blir det en del duschande MEN ingen duschar mitt i natten ändå så det går ju att överleva. Annars är det het okej, väldigt brittiskt med heltäckningsmatta i hela huset - de har aldrig varit så mycket för inredning. Idag köpte jag galgar och sängkläder så rummet är lite finare. Jag ska också hänga upp teckningarna jag fick av det kristna gänget. Lägenheten ligger inte heller så centralt som man kanske hade önskat men det tar ungefär 10-15 min med Tram för att ta sig till centrum vilket är en helt reko tid.

Also: We saw our first Leprichaun today. Absolutely amazing.

Superhipster haha.
Yes it's the Bazinga-shirt.
Yeah, when I have a job these are mine.
Postat av: Malin

Haha gilla sista bilden!

2011-08-30, 20:55:38 -
Postat av: Gabriella

Det ska blir SÅ ROLIGT att hälsa på =) Hipsterboys and everytahng, det är en bristvara här ute :(

2011-09-01, 09:34:47 - URL: http://hasslinger.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: